زمان ایران دیابت لبنیات ایرانی بهداشت

زمان: ایران دیابت لبنیات ایرانی بهداشت رانندگی لوازم آرایش لوازم آرایشی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی این گونه نیست که فقهای شورای نگهبان جهت لغو یک قانون مغایر با شرع از جایی استعلام کنند / آیت‌الله یزدی

مشکل مهم از ضعف قانون انتخابات هست. من چندین بار به مجلس نامه نوشتم که قانون انتخابات را درست کنید. همین دوره قبل هم نامه نوشتم که آقای لاریجانی دوره شما تمام م

این گونه نیست که فقهای شورای نگهبان جهت لغو یک قانون مغایر با شرع از جایی استعلام کنند / آیت‌الله یزدی

آیت الله یزدی: این گونه نیست که فقهای شورای نگهبان جهت لغو یک قانون مغایر با شرع از جایی استعلام کنند

عبارات مهم : قانون

آیت الله یزدی:

این گونه نیست که فقهای شورای نگهبان جهت لغو یک قانون مغایر با شرع از جایی استعلام کنند / آیت‌الله یزدی

این گونه نیست که فقهای شورای نگهبان جهت لغو یک قانون مغایر با شرع از جایی استعلام کنند/ حتی مرجع تقلید دیگری که در رساله اش این را بگوید، بازهم حق ندارد نظر دهد/ لاریجانی اگر می خواهد جهت خدا کاری کند، قانون انتخابات را اصلاح کند

مشکل مهم از ضعف قانون انتخابات هست. من چندین بار به مجلس نامه نوشتم که قانون انتخابات را درست کنید. همین دوره قبل هم نامه نوشتم که آقای لاریجانی دوره شما تمام می شود؛ اگر می خواهید جهت خدا کاری را انجام دهید این قانون انتخابات را درست کنید.

عضو فقهای شورای نگهبان ضمن انتقاد از بیانات اخیر دکتر علی لاریجانی، ادله های این شورا را جهت تعلیق عضویت سپنتا نیکنام بیان و به کوتاهی مجلس شورای اسلامی و مدیر آن در عدم توجه به تبصره ارسالی این شورا اشاره می کند.

متن گفت و گوی آیت الله محمد یزدی با روزنامه صبح نو به شرح زیر است:

مشکل مهم از ضعف قانون انتخابات هست. من چندین بار به مجلس نامه نوشتم که قانون انتخابات را درست کنید. همین دوره قبل هم نامه نوشتم که آقای لاریجانی دوره شما تمام م

اخیراً آقای دکتر لاریجانی در باره اظهار نظر شورای نگهبان ناظر به خلاف شرع دانستن بخشی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اظهاراتی کرده اند؛ نظر جنابعالی در این باره چیست؟

من بدون تعارف یک مقدار تقصیر را به آقای لاریجانی می دهم. از کسی که فضای کلی علوم حوزوی را می شناسند و روحانی زاده اند، تعجب می کنم که کوتاه می آیند و نظر غیر دقیق می دهند. صرف رییس مجلس بودن کافی نیست که هرچه به ذهنشان می رسد مطرح کنند. بهتر بود قبل از طرح این مساله، با حقوقدانان و فقها مشورت می کردند و از دلایل قانونی و شرعی این کار مطلع می شدند.

جواب عده ای که خیال می کنند از این عنوان می توانند بهره سیاسی ببرند و آب را گل آلود کنند، این است که شورای نگهبان یک کارقانونی و شرعی انجام داده که قانون اساسی بر عهده اش گذاشته هست. جالب است بدانید پیش از این نیز تا به حال 135 بار موارد شبیه این وجود داشته است و این نخستین بار نیست که فقهای شورای نگهبان گفتند بخشی از یک قانون خلاف شرع است و ممکن است آخرین بار هم نباشد و لذا بیانیه رسمی داده و روزنامه رسمی چاپ کرده است .مستند این کار نیز مبنای سخن حضرت امام(ره) است که در صحبت خود به صراحت مطرح کرده اند که ما در آن بیانیه این مستندات را هم ذکر کردیم.

این گونه نیست که فقهای شورای نگهبان جهت لغو یک قانون مغایر با شرع از جایی استعلام کنند / آیت‌الله یزدی

حتی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم که حکم قانون دارد – به فرموده حضرت امام- اگر یک جایش را فقهای شورای نگهبان گفتند خلاف شرع هست، باید اصلاح شود و متوقف بر هیچ موافقت دیگری نیست.

پیش از این به این تبصره توجه نشده و مورد تأیید شورای نگهبان در سال 75 قرار گرفته بود؟

بله، تبصره ماده 24 قانون انتخابات شورای شهر پیش از این تأیید شده است بود و به آن توجه نشده بود ولی هر موقع این عنوان کشف شود، یا مورد سؤال قرار گیرد، فقهای شورای نگهبان بایستی نسبت به آن اظهار نظر کنند.

مشکل مهم از ضعف قانون انتخابات هست. من چندین بار به مجلس نامه نوشتم که قانون انتخابات را درست کنید. همین دوره قبل هم نامه نوشتم که آقای لاریجانی دوره شما تمام م

آیا این اقدام شورای نگهبان به معنای بی اعتنایی به حقوق اقلیت های دینی نیست؟

تصریح می کنم که احترام به حقوق اقلیت های دینی، از وظایف حاکمیت است و در قانون اساسی هم به آنها تاکید شده است است و باید محفوظ بماند. اقلیت ها در احوال شخصیه ارزش به تبع تکالیف دینی و آیینی خود عمل می کنند و در امور حقوقی و سیاسی و اجتماعی، مانند سایر افراد دیگر تابع مقررات کشورند؛ لذا اگر دعوای ملکی دارند باید به دادگستری بروند، اگر پرسشها عامه ای دارند باید مثل سایر افراد عمل کنند ولی در رابطه با طلاق و نکاح و ارث و وصیت، این ها را باید طبق مسلک خود عمل کنند. حتی راجع به این، در زمانی که رییس قوه قضاییه بودم مسیحیان به آنجا آمدند و گفتم که به کشیش هایشان مراجعه کنند و یکی از کشیش ها را به عنوان مرجع پرسشها خود معرفی کردند.

این گونه نیست که فقهای شورای نگهبان جهت لغو یک قانون مغایر با شرع از جایی استعلام کنند / آیت‌الله یزدی

این توصیه مهم هست، اقلیت های دینی مثل بقیه مردم هستند و باید تابع قوانین باشند.

پس این گونه نیست که اگر جهت لغو یک قانون که مغایرت با شرع است فقهای شورای نگهبان و اساس اصل چهار بخواهند از جایی استعلام کنند، به محض اینکه این استعلام از آنها شود و این توجه نسبت به آن قانون جلب شود و مخالفت و مغایرت با شرع آن ثابت شود، فقهای شورای نگهبان می توانند آن را ملغی کنند.

حتی اگر از مرجع دیگری بپرسند درست نیست. حتی مرجع تقلید دیگری که در رساله اش این را بگوید، بازهم حق ندارد نظر دهد. اگر یک مساله ای را گفتند آن مرجع دیگر نمی تواند دخالت کند و نمی تواند بگوید با این فتوای من موافق است یا مخالف.

اقلیت های محترم بدانند که شورای نگهبان مخالف حقوق شهروندی نیست.آن ها هم مثل همه مردم در کشور ما در حال زندگی هستند. در شهرهای متفاوت مثل اصفهان که زندگی می کنند و همین طور در همه شهرها که اقلیت های مذهبی ما در حال زندگی هستند. این اقلیت ها کارهای مذهبی را طبق مذهب خود عمل می کنند ولی در بقیه کارها مثل بقیه مردم می مانند و باید مقررات عمومی را رعایت کنند. این ها هم جنگ و سربازی می روند، پرسشها شهادت و اسارت و جانبازی هم مشمول بر اینها هم می شود، همه یکی هستند و قوانین مشمول بر همه می شود.

مشکل مهم در این موارد از کجا ناشی می شود ؟

مشکل مهم از ضعف قانون انتخابات هست. من چندین بار به مجلس نامه نوشتم که قانون انتخابات را درست کنید. همین دوره قبل هم نامه نوشتم که آقای لاریجانی دوره شما تمام می شود؛ اگر می خواهید جهت خدا کاری را انجام دهید این قانون انتخابات را درست کنید. یعنی چه، کسی که سواد ندارد جهت رییس جمهور شدن اسم می نویسد! این قانون ضعیف است که هزار و چند نفر جهت ریاست جمهوری اسم می نویسند. در آخر به شورای نگهبان نامه نوشتم که آقای جنتی این اصل را تفسیر کنید که جلوی این بی رویه کاری ها گرفته شود که شورای نگهبان پیگیری کرد و جلوی خیلی از این کارها گرفته شد. تقریباً، فواید همه می دانند که تفسیر به چه شکل انجام شده است هست. خوشبختانه بعد از آن، مقام معظم رهبری در تفسیر کلی در بند 5 ازماده 10 سیاست کلی اعلامیه اخیری که مقام معظم رهبری اعلام کردند، فرمودند معیارهای رجل مذهبی و سیاسی را مشخص کنید که الان پژوهشکده شورای نگهبان معیارها و تفسیرها را گذاشته است و معیارها را از روی تفسیر آورده و الان در دستور کار شورای نگهبان آمده است.

واژه های کلیدی: قانون | قانونی | نگهبان | انتخابات | لاریجانی | قانون اساسی | علی لاریجانی | مجلس شورای اسلامی | انتخابات شورای شهر | انتخابات شوراهای اسلامی | شورای عالی انقلاب فرهنگی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار