زمان ایران دیابت لبنیات ایرانی بهداشت

زمان: ایران دیابت لبنیات ایرانی بهداشت رانندگی لوازم آرایش لوازم آرایشی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی راننده، راننده نبود

این گزارش نشان می دهد شغل مهم راننده خاطی، آهنگری است و بعضا به رانندگی اشتغال دارد نبستن کمربند ایمنی به وسیله دانش آموزان، به سفارش راننده بوده است وزیر آموزش

راننده، راننده نبود

راننده، راننده نبود

عبارات مهم : آموزش

این گزارش نشان می دهد شغل مهم راننده خاطی، آهنگری است و بعضا به رانندگی اشتغال دارد نبستن کمربند ایمنی به وسیله دانش آموزان، به سفارش راننده بوده است وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان هرمزگانی و خانواده هایشان فراموش نمی شوند

راننده، راننده نبود

دیروز و بعد از گذشت ٥روز از اتفاق واژ گونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی که هفت دانش آموز، یک مربی و کمک راننده را به دیار باقی فرستاد و ۳۲نفر را هم راهی بیمارستان کرد. گزارش اولیه گروه کارشناسی وزارت آموزش وپرورش منتشر شد؛ گزارشی که راننده را عامل مهم این سانحه می داند، هرچند به موارد دیگری همچون نبود اردوگاه مناسب در بندرعباس هم جهت اسکان شبانه دانش آموزان و در نتیجه اجبار به انجام سفر در شب اشاره می کند.

راننده همچنان در بازداشت است

این گزارش نشان می دهد شغل مهم راننده خاطی، آهنگری است و بعضا به رانندگی اشتغال دارد نبستن کمربند ایمنی به وسیله دانش آموزان، به سفارش راننده بوده است وزیر آموزش

در این گزارش که در ۲۰ بند به توضیح اردو و همچنین عوامل سانحه می پردازد، با تأکید بر این که گزارش های تفصیلی بعدی این تیم، بعد از هماهنگی با سایر نهادهای مسئول منتشر خواهد شد، راجع به علت اتفاق آمده است: «متأسفانه در اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس هفت نفر از دانش آموزان معصوم و یک نفر از مربیان فداکار، جان خود را از دست دادند. گزارش مصاحبه های دانش آموزان و مربی که از حادثه، جان سالم به دربرده اند، نشان می دهد که راننده ای که از حوالی ساعت ٢٣:٠٠ پشت فرمان بوده، با وجود آن که به علت خستگی موظف بوده جای خود را به راننده دیگر بدهد، متاسفانه بر جابه جانشدن و ادامه رانندگی اصرار داشته هست؛ به شهادت دانش آموزان و دیگر همکاران حاضر.

سرکار زن فراحی (ره) سرپرست فقید اتوبوس، چندین بار به راننده تذکر داده که خسته هستید و لطفا با راننده دیگر جابه جا بشوید؛ حتی یک بار گفته؛ کنار بزرگراه توقف کنید و چون خسته هستید، استراحت کنید ولی راننده خاطی حرف شنوی نکرده که متاسفانه نهایتا منجر به سانحه شده است است.» بازداشت راننده و اعلام بررسی های اولیه کارشناسان پلیس هم موارد مطرح شده است در بند ۱۱ این گزارش است: «براساس گزارش بررسی های اولیه کارشناسان پلیس راه و وزارت راه، مقصر مهم حادثه، راننده بوده که درحال حاضر در بازداشت هست. برهمین اساس، وی در بیانات خود اعلام کرده که در مواجهه با خودرویی که از برابر به سمت اتوبوس می آمده، عوض کردن جهت ناگهانی داده که منجر به برخورد اتوبوس با لبه پل و ترکیدگی لاستیک جلو شده است و متعاقب آن، کنترل اتوبوس از دست راننده خارج و بعد از طی حدود ١٠٠متر به پهلوی راست واژگون می شود.»

اما در روزهای گذشته بسیاری از کارشناسان از لزوم توجه جدی به آمار سوانح بزرگراه ای در کشور عزیزمان ایران سخن گفتند و همزمان به سه عامل، راننده و رانندگی، بزرگراه ها و همچنین وسایل نقلیه به عنوان عوامل سوانح رانندگی اشاره کردند که به نظر می آید این گزارش مقصر مهم را راننده می داند. در ادامه بند ۱۱ گزارش گروه کارشناسی وزارت آموزش وپرورش راجع به بزرگراه آمده است: «بررسی ها درخصوص بزرگراه موردنظر، بیانگر آن است که مقطع راه مستقیم و علایم و خط کشی ها مناسب بوده و سرعت اتوبوس هم ٨٦کیلومتر بر ساعت بوده هست، ولی شواهد موجود نشان از خواب آلودگی راننده و انحراف تدریجی از مسیر دارد و نه انحراف ناگهانی.»

راننده، راننده نبود

بند ۱۲ این گزارش هم به نحوه گزینش وسیله نقلیه و یکی از موارد مورد انتقاد روزهای گذشته یعنی حرکت اتوبوس در شب پرداخته است: «در خصوص گزینش وسیله نقلیه و راننده نیز با اعتماد به نهادها و دستگاه های مسئول در این امر براساس مدارک و مستندات قانونی نسبت به عقد قرارداد با شرکت مسافربری گزینش وسیله نقلیه اقدام شده است و با توجه به عدم ممنوعیت حرکت در شب، برنامه ریزی وقت حرکت ساعت ٢٣:٠٠ تنظیم شد تا بعد از طی مسیر بعد از حدود ٨ساعت ، حوالی ساعت ٧ صبح به محل اردوگاه شهید دستغیب شیراز وارد شوند که متاسفانه با این اتفاق دلخراش این سفر ناتمام ماند.

هرچند با در نظرگرفتن این که تا ساعت ١٦:٠٠ وقت حضور و پذیرش وجود داشته و مقدور بود که ساعت حرکت به ساعات روشن روز موکول شود ولی با اتکا به تجربیات و سفرهای مشابه قبلی این طور عمل نشده هست. مورد نیاز به ذکر است که مسیر بندرعباس- شیراز فاقد مسیر ریلی است و تماما شیب مثبت دارد. لذا اتوبوس های این مسیر، روزها از شیراز به سمت بندرعباس می آیند و شب ها بالعکس، چراکه در طول روز نیاز به استفاده از کولرگازی است و موتور ماشین کشش مورد نیاز جهت همزمانی استفاده از کولر و حرکت سربالا را ندارد.»

این گزارش نشان می دهد شغل مهم راننده خاطی، آهنگری است و بعضا به رانندگی اشتغال دارد نبستن کمربند ایمنی به وسیله دانش آموزان، به سفارش راننده بوده است وزیر آموزش

بررسی دیگر موارد این سانحه و گزارش از پیگیری به مصدومان و اسکان خانواده آنها در استان فارس، بخش های دیگری از گزارش اولیه وزارت آموزش و پرورش است تا درنهایت به آخرین بند گزارش یعنی جمع بندی برسید: «بررسی های اولیه حاکی از آن است که: شغل مهم راننده خاطی، آهنگری است و بعضا به رانندگی اشتغال دارد.

نبستن کمربند ایمنی به وسیله دانش آموزان، به سفارش راننده بوده هست، هرچند هم مربی مرحومه و هم مربی مصدوم به فرزند ها سفارش کرده اند که کمربند خود را ببندید؛ ولی راننده گفته نیازی نیست، هر وقت به پلیس راه نزدیک شدیم، خودم به شما اعلام می کنم که کمربندتان را ببندید! حرکت در شب مهم نبوده بلکه یک امکان بوده که با توجه به گرمای روز و شیب مثبت مسیر، تصمیم به حرکت در شب اتخاذ شده است هست. متاسفانه مکان مناسبی (اردوگاه) جهت اسکان شبانه دانش آموزان تجمع کرده در بندرعباس که از شهرستان های اطراف آمده بودند، وجود ندارد و لذا ناچار شده است اند که شبانه حرکت کنند.»

راننده، راننده نبود

بطحایی: دانش آموزان هرمزگانی و خانواده هایشان فراموش نمی شوند

وزیر آموزش وپرورش که در روز اتفاق به داراب سفر کرد و بعد از آن هم تلاش کرد این اتفاق را به طور جدی پیگیری کند، دیروز و در حاشیه جلسه هیأت دولت از فراموش نشدن دانش آموزان هرمزگانی و خانواده آنها سخن گفت. «محمد بطحایی» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی راجع به دانش آموزان آسیب دیده هرمزگانی گفت: «دانش آموزان عزیز هرمزگانی و خانواده هایشان فراموش نمی شوند. کارها مربوط به آنها به بخش های مختلفی ارتباط دارد که وظایف بین دستگاه های متفاوت تقسیم شده است است.» علاوه براین، بطحایی راجع به آخرین وضع آسیب دیده های این اتفاق در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «با دعای همه شما، يكي از دانش آموزان عزيزم و مربي اش كه احتمال قطع نخاعشان زياد بود، به درمان جواب دادند و پزشكان خطر ضايعه نخاعي را برطرف كردند.»

قطع نخاع شدن دو نفر از سرنشینان منتفی شد؛ مصدومان به درمان پاسخ دادند

آخرین گزارش از وضع سلامت دانش آموزان اتفاق واژگونی اتوبوس در داراب، از مرخص شدن تمام دانش آموزان مصدوم به جز هشت نفر حکایت دارد. براساس اعلام قائم مقام شرکت دانش آموزی، دو نفر از سرنشینان اتوبوس که نزدیک به ضایعه نخاعی بودند، به درمان پاسخ دادند و دیگر قطع نخاع نمی شوند. محمود علیگو در توضیح زیاد به ایسنا گفت: «این سرنشینان یک دانش آموز و یک مربی بودند که قطع نخاع ارزش منتفی هست، البته متاسفانه یکی از دانش آموزان یک دست و یک پایش را از دست داده که مراحل جراحی اش درحال تمام شدن است و از آی سی یو به بخش انتقال یافته شده است است.» براساس اعلام این مسئول در شرکت دانش آموزی، یکی دیگر از دانش آموزان دست راستش را از دست داده که اکنون در بخش بیمارستان خوابیدن هست. دانش آموز دیگری هم که از ناحیه لگن دچار مسئله شده، تحت درمان قرار دارد.

علیگو ادامه داد: «یکی دیگر از دختران از ناحیه کتف دچار سانحه شده است بود که رو به اصلاح هست. یکی دیگر از دانش آموزان دچار شکستگی استخوان در ناحیه صورت شده است که هفته آینده تحت عمل جراحی قرار می گیرد. دانش آموزی هم که چند روز پیش از داراب به شیراز انتقال یافته شد خوابیدن است و مسئله خاصی ندارد.» به گفته او، درحال حاضر هشت دانش آموز در بیمارستان خوابیدن هستند و مابقی مرخص شده است اند.

او راجع به وضع پرداخت خسارت و دیه این دانش آموزان هم گفت: «سه نوع بیمه داریم؛ بیمه حوادث که یک دانش آموز مادامی که در مدرسه مشغول تحصیل است تحت پوشش آن واقع شده است است که مسئولیت آن با «بیمه معلم» هست. نوع دوم بیمه شخص ثالث اتوبوس است که برعهده «بیمه دانا» هست. نوع سوم هم مربوط به اردوگاه هاست و اگر دانش آموزی در اردوگاه دچار اتفاق شود می تواند از آن استفاده کند.» او تأکید کرد: «بیمه دانا قرار است تمام خسارات را بپردازد که چند روز پیش اعلام کردند توان پرداخت خسارات را دارند و آن را انجام خواهند داد.» براساس اعلام قائم مقام شرکت دانش آموزی، دفتر تعاون استان موظف است به سرعت طرح شکایات را با کمک خانواده ها انجام دهد. خانواده ها باید به دفتر تعاون اداره آموزش وپرورش استان مراجعه و شکایت خود را تنظیم کنند.

اخبار اجتماعی – شهروند

واژه های کلیدی: آموزش | اتوبوس | اتوبوس | راننده | خانواده | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار